Dec 19, 2005

מצלמים לנובה סרט תדמית

טוב, אז החלטנו שכדאי לעשות לנובה סרט תדמית, הפעם אמיתי ולא מצויר, שאולי יעזור להכניס קצת כסף (סרטון האנימציה מכוון בעיקר להסביר את הקונספט של נובה לסטודנטים ולחבר'ה הצעירים יותר).
מסתבר שלהכניס קצת כסף זה לא דבר פשוט, גם בשביל רעיון מוצלח כמו נובה. החברות הגדולות מעדיפות בכל זאת לתת סכומים גדולים ומתוקשרים יפה, והחברות הקטנות עדיין לא מבינות כל כך מה יוצא להן מזה. העניין הוא שמתחיל כאן גלגל מרגיז - בעיתונים לא יכתבו על פרויקט קטן, שלא מעורבות בו חברות גדולות, וחברות גדולות לא יתערבו בפרויקט קטן שלא כותבים עליו בעיתונים. נצטרך למצוא דרך לצאת מזה. בינתיים, סרט תדמית בהפקה סטודנטיאלית אמור לעזור לנו להעביר את המסר של נובה ביתר חדות. קשה להעביר מסר שלא נכנס במשפט אחד ופשוט. בכל פעם שמנסים להסביר מה זה נובה, זה דורש הסבר מקדים - מה זה עמותות? למה הן צריכות עזרה? איזה סוג של עזרה הן צריכות?

עם זאת, יותר ויותר אנשים הופכים מודעים - היי, אפילו בפקולטות למנהל עסקים באוניברסיטאות כבר יש תוכניות להכשרת מנהלים למלכ"רים. כנראה שברור לכולם שכדאי שעובדים סוציאליים יעסקו בתחומם המקצועי, ולעמותות יהיו מנהלים שמבינים בניהול.
אז החלטנו להכניס לסרט את הפרויקט הכי גדול שלנו עד היום, וזה שגם מצטלם הכי טוב - כלים שלובים.

למי שלא יודע, הפרויקט הזה כולל כמה מפעלים שיקומיים לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים, שצוותי נובה הראשונים התחילו לעבוד עימם ב-2003. מסתבר שהתנהלות המפעלים הללו נתקלה בקשיים - לא הייתה הפרדה בין פסי ייצור, לא היה רישום מלאי, לא ידעו כמה צריך לייצר וכמה מתעתדים למכור, ואת חומרי הגלם רכשו בחנויות הרגילות במחירים גבוהים.

אז כמה סטודנטים מהנדסת תעשייה וניהול נכנסו לעובי הקורה, וכתבו דו"ח אבחון למפעלים. לאחר מכן, היה צורך לשפר את נושא שיווק המוצרים, שנמכרו עד אז במפעלים עצמם, הרחק מהעין הצרכנית הרלוונטית במרכז הארץ בעיקר.

כמה מוכשרים מבצלאל, החלו לעבוד על המיתוג, האריזה, הלוגו וכל מה שעשוי לסייע להדגיש שלא מדובר במוצרים נחותים - אל תקנו אותם כדי לעשות טובה לאף אחד! קנו אותם כי אלו מוצרים יפים וטובים, בדיוק כמו מוצרים בכל חנות רגילה. הערך המוסף הוא שהם יוצרו על ידי בעלי צרכים מיוחדים.
אחרים בחנו חלופות לנקודת המכירה, בדקו אפשרות לשכור שטח בדיזנגוף סנטר, ולבסוף יצרו קשר עם אדון פישמן, בין השאר מבעלי רשת הום סנטר, שהחליט להקדיש שטח נכבד מחנות הדגל של הרשת בשפיים, כדי לפתוח חנות בתוך חנות, שתמכור את כלי הבית והמתנות המיוצרים במפעלים השיקומיים הללו.

בסופו של דבר נפתח לראשונה בישראל שטח מדף לממכר מוצרים ממותגים חברתית, בסיומו של פרויקט שמדגים היטב את המעגל (או המשולש) שסוגרת נובה, בשיתוף הפעולה בין המגזר העסקי, האקדמיה (לפחות מצד הסטודנטים) והמגזר השלישי.

נראה לי שהסרט מצליח להעביר את המסר בכמה דקות, בלי להפוך לטרחני, וגם בלי לנסות לסחוט דמעות כמו סרטי תדמית אחרים של עמותות. תודתנו נתונה לצוריה המפיקה ולטל הצלם והעורך המוכשרים, שביצעו את עבודתם ללא דופי, ובכיף גדול.

את התוצאה הסופית תוכלו לראות כאן:


1 comments:

Unknown said...

תודה רבה על המידע.
היום להכניס כסף מפרסומות או מסרטי תדמית זה לא דבר פשוט. יש כל כך הרבה סרטי תדמית לכל עסק ואשר מנסים למשוך אותנו ולמכור לנו מוצרים שונים.
לכן כאשר אנחנו יושבים לתכנון קונספט לסרט תדמית אנו צריכים לחשוב על משהו שימשוך את העין של הלקוחות. לא משהו שיראה כמו מכירה נטו אלא משהו יותר מתוחכם שיראה כאילו אנחנו רק מסבירים על המוצר ושלא יהיה ברור שאנו עושים את זה על מנת לגרום ללקוחות רק לקנות. כמובן שזה דבר מאוד מסובך, וזה אחד השלבים המסובכים בהפקת הסרטון תדמית!