Feb 25, 2007

הושמצתי

ובאותו עניין, וקצת אחר, השבוע הואשמתי (ותודה לאלעד על ההפנייה) בכל כך הרבה דברים בפוסט אחד, שאני כבר באמת לא יודע מאיפה להתחיל.
אתר העוקץ, מופעל על ידי איציק ספורטא ויוסי דהאן, כלכלני שמאל, פעילים במרכז אדווה ובקשת הדמוקרטית ומקומות נוספים. ד"ר ספורטא החליט להקדיש פוסט קצת משונה כדי לתקוף את המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי בו עבדתי ואיתו אני עדיין שומר על קשר עד היום.
בפוסט הזה הוא מאשים את אגודות הסטודנטים שנותנות חסות לפעילות ארגון שמתנגד לאגודות, ומכנה את הסטודנטים הישראלים ילידים. כל כך מעט קרדיט נותן הדוקטור לסטודנטים שהוא מלמד, עד שהוא בטוח שהם מאמינים לכל מה שמספרים להם, ולכן חושש כל כך מהשיעורים אותם אנו מעבירים. כמו כן, כנראה שהאדון ספורטא לא מצליח להבין את מהותה של הדמוקרטיה, ומצפה שאיש לא יתן פתחון פה למתנגדים. בהקשר הזה, אני מזמין את כולכם לגשת ולראות את הסרט "חיים של אחרים", שאותו ראיתי אתמול בקולנוע. סרט מעולה, שמלמד דבר או שניים שספורטא וחבריו מעדיפים להדחיק.
כמו כן, עלתה בפוסט טענה שהפעילות שלנו בנוגע לרפורמה בשכר הלימוד קשורה בצורה כלשהי למרכז לקידום חברתי וכלכלי, ולא כך הוא. אין דבר ולו חצי דבר בין המרכז הישראלי לבין אתר הסטודנטים, מלבד העובדה שמן הסתם רבים מן החותמים על העצומה הם בוגרי הקורסים של המרכז שמסכימים עם הרעיונות המוצגים (אותם הילידים שמזכיר ספורטא). אם המרכז הישראלי היה קשור ביוזמת הסטודנטים הזו, אני מניח שכבר היו לנו הרבה יותר מ-248 חותמים...
בין התגובות השונות, שבהן צוין שאני סגנו של דניאל דורון בנימה כזו שיתכן שהיה עדיף לי להיות סגנו של השטן בכבודו ובעצמו, ושהארגון תומך בבנימין נתניהו, נכתב גם שנובה מופעלת על ידי המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי. אה, כן, וגם אמרו שאני שקרן. כמובן שכל אלו שקרים. אבל אל תאמינו לי. אני שקרן.
עושה רושם שכל מקום שאני חבר בו נחשד מיד לתא רדום של פעילי טרור ליברליים, שזוממים להשתלט על המדינה או לפחות לדפוק לכמה עניים את היום.

2 comments:

Anonymous said...

האמת, קראתי את כל מה שכתוב באתר ההוא (סטודנטים בעד רפורמה) ואני חייב לציין שאני לא מסכים.
למה לי לשלם עוד כסף? אני לא משלם מספיק?
כמישהו שקורע את התחת בעבודה בהיי טק ממש כיך לי לראות את המדינה מוצצת לי כמעט חצי מהמשכורת על מס הכנסה, מביאנ לי בהפוכה על הליסינג ולוקחת רבע מרווחי בשוק ההון ואחרי כל זה מוצאת עוד שלל דרכים לגזול את כספי ע"י מיסי מכס מגוכחים ושלל המצאות אחרות.
כן כן, הרבה מאוד כסף אני כבר משלם למדינה. יותר מבכל מדינה מתוקנת אחרת אליה משווים את ישראל באתר.

מצד שני, הכסף אמור לחזור אלי בצורת שירותים מהמדינה לא?
הכל הולך על תקציב ביטחון מנופח ש"אי אפשר לקצץ בוא" (ושנינו יודעים שאפשר, והרבה), על להקים התנחלויות ואח"כ לפרק אותם, על שמירה ותמיכה בארגוני יהודיים שאני מתבייש להיות קשור אליהם בכל צורה (בישע, בחברון, ...)...

החינוך לעומת זאת פחות חשוב... שהסטודנטים ישלמו...

אז כן, יש למה להאבק. לא אכפת היה לי לשלם יותר אם באמת לא היה מאיפה להביא את הכסף. אבל יש, והרבה.

Gaby said...

נראה לי שפיספסת משהו בקריאה, ובגדול. ראשית גם אני מאמין שאם המדינה צריכה להשקיע במשהו (חוץ מביטחון), אז זה חינוך. עם זאת, הכשרה מקצועית זה לא חינוך. חינוך זה חינוך יסודי ותיכוני, ולמרבה הצער, אתה רואה שגם במערכת החינוך הזו אין כסף.
קל להגיד יש מאיפה להביא את הכסף - אתה אומר, קחו את הכסף מכל הדברים שאני לא מסכים שצריך לעשות - התנחלויות למשל. גם אני מסכים איתך. אני רק מאמין שזה לא יפתור את הבעיה.
אם לא התנחלויות, אז יש מערכת בריאות שאתה מצפה שהמדינה תממן, ויש עניים שרבים חושבים שצריך לעזור להם, ויש תשתיות ויש ויש ויש ויש.
ואיפה כן שמים את הכסף, במקום שמכשיר אנשים לעשות כסף לעצמם אחר כך. ומאיפה הכסף הזה מגיע? גם מאנשים שלא עובדים בהיי טק, ולמעשה לא לומדים בכלל באוניברסיטה (כי אין להם מספיק כסף או כי הם פשוט לא רוצים).

השורה התחתונה היא שהמצב באוניברסיטאות הוא רע, ואני מנסה לחשוב איך לתקן אותו מתוך הנחה שכרגע "סדר העדיפויות הלאומי" (מונח אמורפי מדי אבל נו...) לא הולך להשתנות. אני בוחן מה אפשר לשפר בתוך המסגרת של המציאות שבה אנחנו חיים.

כמובן שהשאיפה שלי (ותוכל לראות את זה במקומות נוספים בבלוג) היא שבסופו של דבר, גם כולנו נשלם פחות מיסים בעקבות העובדה שהממשלה תספק פחות שירותים שהיא לא אמורה לספק.